– GRUNDEN TILL ETT HÅLLBART HÄLSO- OCH ARBETSMILJÖARBETE
– GRUNDEN TILL ETT HÅLLBART HÄLSO- OCH ARBETSMILJÖARBETE
BAS innehåller
Hälsoscreening
Ta reda på hur det står till med dina medarbetares hälsa. Alla får ett eget hälsokonto med resultatet från hälsoscreening.
Verksamhetsplan
Med hälsoscreeningen som grund upprättas en verksamhetsplan där vi gemensamt sätter upp mål, planerar insatser och ser till att arbetsmiljöarbetet säkerställs. Avstämningar görs regelbundet med er kontaktperson på Avonova.
Kontaktperson
Medarbetare har möjlighet att kontakta hälsocentret kring hälso- och arbetsmiljöfrågor och som chef har du, en kontaktperson i hälso- och arbetsmiljöfrågor – från medicinskt, organisatoriskt till chefsstöd.
Avonovas Tjänstekatalog och Utbildningskatalog
• Lägre pris vid köp av tjänster och utbildningar
• Möjlighet till digital leverans av utvalda tjänster och utbildningar
• Snabb tillgång till funktionen Rehabkoordinering
• Omgående hantering av akuta frågor kring alkodrog
• Hälsokonto för medarbetare med resultatet från Hälsoscreeningen och andra hälsoundersökningar
Avonova Dialog
Ett digitalt verktyg, som stöttar dialogen mellan chef och medarbetare.
Webbportal för hälso- och arbetsmiljöarbetet
- Egen inloggning innehållande:
• Ett hållbart arbetsliv – rapport med statistik över ert hälso- och arbetsmiljöarbete
• Onlinebeställning av tjänster och utbildningar
• e-Learning om arbetsmiljö
• Digitalt fakturaunderlag
• AFS communicator - stöd kring arbetsmiljöverkets nya föreskrifter
• Safety check - verktyg att använda vid arbetsmiljö- och skyddsrond
Förebyggande sjukvårdsrådgivning 24/7
Ring dygnet runt. Inkluderar dig, dina medarbetare och även familjemedlemmar.
Avonova Krisstöd
Tillgång till krisjour i samband med oväntade händelser med beredskap dygnet runt, året om.