Kom igång med vår nya webbportal

Samma webbportal fast med ett nytt utseende

Den 28 december 2021 lanserades Avonovas nya webbportal med ny grafisk profil och med möjligheten att ta del av information på svenska, engelska och norska. Du hittar samma information och funktioner på webbportalen som tidigare. 

Den tidigare webbportalen finns tillgänglig till och med måndagen den 31 januari 2022. Därefter kommer du att hänvisas till den nya webbportalen som du når här.

För att möjliggöra en smidig övergång till den nya webbportalen vänligen läs informationen nedan samt vid behov involvera er IT-avdelning eller IT-leverantör. 

Inloggning 

Vid första inloggningen i nya webbportalen får du en fråga om att dela med dig av dina profiluppgifter (namn och e-post). Vissa användare kan godkänna detta själva och då knyts din e-postadress till kontot i webbportalen. Vissa användare har inte behörighet att godkänna förfrågan själv utan du behöver då kontakta din lokala IT-avdelning eller IT-leverantör som administrerar era rättigheter. För ytterligare information till din lokala IT-avdelning eller IT-leverantör vänligen läs här.  
 
Att profiluppgifterna sparas är numera vanligt förekommande vid inloggning och autentisering till olika typer av tjänster. Vi inom Avonova har begränsade möjligheter att hjälpa dig som kund med autentisering men genom denna information samt genom att besvara era frågor säkras en smidig övergång till nya webbportalen. Ett avsnitt kring frågor och svar (FAQ) om inloggningen finns i nya webbportalen.

Information till IT 

Vi har samlat ihop information till din IT-avdelning såsom ny autentiseringsmetod, inloggningsprocessen, godkännande av inloggning med organisationskonto och godkännande av inloggning med privat Microsoft-konto.

Du kommer åt mer teknisk information on webbportalen här.