Till huvudinnehållet

Skadeanmälan

Här kan du snabbt och enkelt göra en anmälan om skada eller ohälsa hos en medarbetare.

    Vandrare med ryggsäck njuter av utsikten på toppen av en bergstopp.

    Eyr-appen - en del av sjukvårdsförsäkringen

    Tänk på att i er försäkring ingår Eyr-appen som ger dig snabb och enkel tillgång till allmänläkare och psykolog. Denna tjänsten är kostnadsfri och kan användas utan att göra en skadeanmälan via försäkringen. Är du osäker på hur du nyttjar den se Eyr "Kom igång guide" som din arbetsgivaren fått när försäkringen tecknades hos oss.

    Appen kan enkelt laddas ner från App Store eller Google Play.

    Gör en anmälan om skada

    Normalt är det chef, HR eller arbetsledare som gör anmälan till Avonovas sjukvårdsförsäkring. Kontrollera era villkor eller prata med er gruppföreträdare om du är osäker. Försäkringen gäller inte för akut sjukvård. Med akut sjukvård menas behandling som medicinskt behöver hanteras inom tre dagar. För mer information om sjukvårdsförsäkringens villkor:

    Villkor Sjukvårdsförsäkring Grupp
    PDF
    212kb

    Ärenden hanteras vardagar mellan kl. 08.00 och 16.00.

    Vi vill meddela att vi nu har bytt till en ny plattform för skadeanmälan. Syftet med detta är att du som vår kund ska uppleva att det är lättare att registrera ett ärende och komma i kontakt med vår legitimerade sjukvårdperaonal i pågående ärenden. För er som kunder blir det inga förändringar i hur ni går tillväga för att anmäla ett ärende, förutom att länken kommer att se annorlunda ut och det blir en annan plattform som ni loggar in på.

    Direktanmälan

    Har ditt företag tecknat Avonovas Sjukvårdsförsäkring med villkoret att du som anställd själv kan anmäla skada ska du använda denna länk >>>

    Vi vill meddela att vi nu har bytt till en ny plattform för skadeanmälan. Syftet med detta är att du som vår kund ska uppleva att det är lättare att registrera ett ärende och komma i kontakt med vår legitimerade sjukvårdperaonal i pågående ärenden. För er som kunder blir det inga förändringar i hur ni går tillväga för att anmäla ett ärende, förutom att länken kommer att se annorlunda ut och det blir en annan plattform som ni loggar in på.

    Observera att Avonova inte prövar ärenden som inkommer via direktanmälan om ditt företag har tecknat sjukvårdsförsäkringen med villkoret att anmälan ska ske via chef/HR/arbetsledare.

    Vad händer nu?

    Avonova kontaktar arbetstagaren för att inhämta mer information kring ärendet. Detta sker genom att ett SMS med en länk till Avonovas skadeanmälan skickas till arbetstagaren.

    När skadeanmälan från arbetstagaren är inskickad tar vårdplaneringen emot ärendet och återkopplar inom 24 timmar under kontorstid.

    Ibland behöver vi inhämta kompletterande information från arbetsgivare och tidigare vårdinstanser efter samtycke från arbetstagaren.